Selfie of portret?
Film en media educatie voor groep 5/6
Zijn selfies de nieuwe zelfportretten? En wat is nu nep of echt? De leerlingen gaan op onderzoek uit naar zelfportretten door de jaren heen. Er wordt gespeeld met fotografie, verbeeldingskracht en de realiteit. Met een vakdocent worden er fotocollages gemaakt geïnspireerd op het werk van Ruud van Empel.
Bekijk hier het werk van Ruud van Empel
Doelstellingen:
- De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
- De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
Doelgroep | 5, 6 basisonderwijs |
---|---|
Periode | Nader te palen |
Tijd | In overleg |
info | Driedelige lessenserie waarbij de eerste (45 minuten) en tweede les (60 minuten) door de groepsleerkracht wordt gegeven. De derde les wordt door de kunstvakdocent gegeven en duurt 90 minuten. |
Plaats | Op school |
Materialen | Voor de eerste en tweede les hebben de leerlingen een telefoon of tablet met camera nodig (minimaal 1 per tweetal kinderen). |